godz. 19:49 - niedziela 15 Grudzień 2019

Grupa Azoty stawia na transport wodny

W piątek, 27 października z Grupy Azoty Zakładów Azotowych Kędzierzyn S.A. ruszył pierwszy próbny transport barkowy nawozów. 

fot. Archiwum Grupy Azoty ZAK S.A.

Barka przewożąca 250 ton nawozu azotowego Salmag® pokona trasę 670 km. Przystankiem końcowym są polickie zakłady Grupy Azoty, z których produkt będzie dystrybuowany do odbiorców z regionu zachodniopomorskiego. Decyzja o powrocie do transportu wodnego wpisuje się w rządową politykę wspierającą użeglowienie Odry. Działania Grupy Azoty, w skład której wchodzą dwa zakłady produkcyjne z dostępem do portu, mogą w znacznym stopniu przyczynić się do ożywienia gospodarczego w zakresie transportu śródlądowego. – Przez ostatnie lata rola żeglugi śródlądowej w polskim transporcie była niesłusznie marginalizowana. Widzimy w tym zakresie olbrzymie pole do rozwoju. Inicjatywa podjęta przez Grupę Azoty to jedno z pierwszych realnych działań, dzięki którym wspólnie przywrócimy barki na szlaki wodne – mówi Grzegorz Witkowski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Powrót do transportu wodnego, którego przewagami są opłacalność, bezpieczeństwo i wpływ na środowisko, byłby efektywny ekonomicznie dla Grupy Azoty, która obecnie jest posiadaczem ponad 60% polskiego rynku nawozów. Jako lider branży, firma nieustannie rozwija procesy logistyczne, które pozwalają na pozyskiwanie kolejnych grup odbiorców. – Jesteśmy otwarci na wszelkie projekty oparte na synergii w Grupie Azoty. Transport z zakładów w Kędzierzynie-Koźlu do zakładów w Policach to modelowy przykład współpracy, z której moglibyśmy czerpać obopólne korzyści. Rejs, którego się podjęliśmy, ma charakter pilotażowy i pozwoli ocenić możliwości wykorzystania transportu rzecznego w naszej działalności – komentuje Paweł Mortas, Prezes Zarządu Grupy Azoty ZAK S.A. Argumentem przeważającym za tą formą dystrybucji produktów jest wymierny efekt proekologiczny. – 250 ton nawozów, załadowanych na jedną barkę, to równowartość dziesięciu samochodów ciężarowych. Decydując się na drogę wodną, zmniejszamy ruch na drogach, ograniczamy emisję spalin i mamy gwarancję wyższego stopnia bezpieczeństwa transportu – dodaje prezes Paweł Mortas. Dalsze plany Grupy Azoty w zakresie transportu wodnego zostaną sprecyzowane po zakończeniu próbnego rejsu. W przypadku jego pozytywnego przebiegu, naturalna przewaga biznesowa, jaką stanowi dostęp do infrastruktury wodnej, w przyszłości może zaowocować znaczącymi oszczędnościami dla spółek.

Przeczytaj więcej na podobne tematy:

  1. Grupa Azoty nawiązała współpracę z Silekolem
  2. Grupa Azoty Kędzierzyn stawia na innowacje. Będzie ich coraz więcej
  3. „Żegluga”dziękuje Grupie Azoty
  4. Port w Azotach znów ożyje
  5. Grupa Azoty ZAK S.A. na prestiżowej konferencji producentów PVC
KATEGORIA: WIADOMOŚCI z ZAK

Protection Plugin made by Web Hosting